onsdag den 9. juni 2010

Hvornår er man klar?

I en kedelig dansk time i skolen idag, slog det mig - Hvornår er man klar? Der er meget snak om at man skal have sex når man er klar, og hvad sker der når man har det uden og være klar, og man skal da mindst være 15 for at være klar o.s.v. - Men, hvornår er man klar?... Og hvad vil det egentlig sige at være klar?...

Det er jo nemt at sige til en 14-årig, at hun først må have sex, når hun er klar - Men hvornår ved hun om hun er klar?... Er hun klar når hun får tilbuddet? Er hun klar når hun får en kæreste? Er hun klar når hun bliver 15? Eller bliver hun slet ikke klar?.......
Min teori er, at de fleste piger går rundt og venter på at blive klar, udden at vide hvornår de er det eller hvordan de skal opdage det.

Min veninde mener at man er klar når man har fået menstration, men jeg har en idé om at det er det psykiske der afgører om man er klar til sex?
Måske er der i virkeligheden ingen der ved hvad det vil sige at være 'klar'. Måske er det bare et ord som alle bruger, udden virkelig at vide hvad fanden man snakker om - Lidt ligesom den gang man var lille og sagde 'homo', 'sexuel', 'jadder' o.s.v. udden at ane hvad det betød, man vidste bare at det var et sejt ord som ens storesøskende også brugte.

Måske er det bare mig der ikke har fattet det, måske har du? Hvis du har, så skriv lige en kommentar og del din mening med os andre uvidne folk;D

-Pink Panter

11 kommentarer:

  1. Hmmm, det har jeg aldrig tænkt over? Måske har jeg ltid tænkt at jeg var klar når jeg ikke ville synes det var ulækkert mere!xD

    SvarSlet
  2. Altså det med menstruationen har du ret i, det er ikke nødvendigvis et tegn på at man er klar psykisk - og det er vel det der er det vigtigste. Jeg tror ikke at man kan give en præcis opskrift på hvornår man er klar - jeg kan kun sige, at man ved det når man er klar - hvis man er i tvivl er det bedre at vente. For det skal nok føles helt rigtigt en dag.

    XOXO
    onslowcrescent

    SvarSlet
  3. Så lidt :)
    Hvad syntes du om min blog`?

    SvarSlet
  4. den er god ... jeg er ikke verdens mester i engelsk, så den forvirre mig lidt - tror bare lige jeg skal lære den ordentligt, kikkede nemlig bare kort på den;)
    men skal nok ta' mig sammen og 'sætte mig ind i den', hvis du forstår!xD
    -Pink Panter

    SvarSlet
  5. Tak for det :)

    Det er bare iorden, det er fordi der også er en del fra udlandet der læser den også :)
    Glæder mig meget til at læse mere fra dig - du skriver ihvertfald godt indtil videre... :)

    XOXO
    onslowcrescent

    SvarSlet
  6. Haha!xD Læste lige din 'anmeldelse' af sex and the city. Super sjovt og godt endelig at høre noget godt om den film, havde kun hørt kritik indtil nu;(

    Btw, hvad betyder det der XOXO?;b

    -Pink Panter

    SvarSlet
  7. Tror man skal være mental klar :)

    - Helena

    SvarSlet
  8. Teen Tanker:

    Det var godt at du kan lide den :)

    XOXO er en hilsen, X betyder kys og O betyder kram :)

    XOXO
    onslowcrescent

    SvarSlet
  9. Nårrr, okay! Jeg syntedes nok at det var noget i den stil. Haha;b

    XOXO
    -Pink Panter

    SvarSlet